Før du setter i gang med utfyllingen av skjemaet anbefaler vi at du finner frem informasjonen du trenger om inntekter, utgifter, formue, eiendommer og eiendeler.
Om du lurer på om du har glemt noe eller vil sjekke hva du har fylt ut kan du enkelt navigere deg rundt i skjemaet ved å klikke på fanene på venstre side, det du har fylt ut vil ikke bli slettet selv om du går inn på en annen fane.
Dokumentasjon
Mange av feltene i skjemaet krever at du vedlegger skriftlig dokumentasjon. Vi ser helst at du laster opp vedleggene elektronisk, men om nødvendig kan du ettersende dokumentasjonen til kommunen med vanlig post.
Filene må være i Word, Excel eller PDF-format. Ønsker du å sende inn bilder kan disse limes inn i et Word-dokument eller lagres som PDF.
Disse feltene krever skriftlig dokumentasjon:
- Dokumentasjon på lønn eller tilsvarende inntekt
- Kontantstøtte
- Barnebidrag
- Barns inntekter
- Andre inntekter
- Husleie/fellesutgifter
- Renter og avdrag på boliglån
- Kommunale avgifter