• {{sprak.SprakNavn}} {{sprak.SprakNavn}}
  • {{sprakVariabler[s.stegnavn]}}
{{sprakVariabler["AvbrytSkjemaUtfylling"]}}
{{sprakVariabler["InnloggingWizardKreverInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["InnloggingWizardValgfriInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["SkjemaNavn"]}}
  • {{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltip' + innlogging.InnloggingsTooltip]}}

{{sprakVariabler['LoggInnEpost']}}

{{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltipEpost']}}

{{sprakVariabler["GlemtPassordTekst"]}}

*{{sprakVariabler["EpostIkkeRegistrert"]}}

{{sprakVariabler["InnloggingWizardKodeIEpost"]}}

{{sprakVariabler["NullstillPassordTekst"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringEpost"]}}

{{sprakVariabler["KontoAktivert"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringsLenkeUgyldig"]}}

Informasjon om kartleggingen

Skjemautfylling

Kartleggingsskjema - systemer arkivplan/GDPR/Nytt Folkeregister

Hvorfor skal du som systemeier/systemansvarlig besvare denne kartleggingen?

Arkivplan og interkontroll

I henhold til Arkivforskrifta skal alle kommuner ha en arkivplan.

"Alle offentlege organ skal til kvar tid ha ein ajourført arkivplan som viser kva arkivet omfattar og korleis det er organisert. Arkivplanen skal også vise kva slags instruksar, reglar, planar mv. som gjeld for arkivarbeidet." (Arkivforskrifta, § 4)

I den forbindelse må vi ha en del opplysninger om de enkelte systemer som dette skjemaet dekker.

NB: Det er viktig at dere registerer både systemer som er i bruk per i dag og eventuelle tidligere brukte systemer.

Ny personopplysningslov/GDPR (EUs forordning for personvern)

25. mai 2018 trer ny personlovgivning i kraft. Det er EUs forordning for personvern som er grunnlaget for utarbeidelse av ny lov.

I den forbindelse må vi ha en del opplysninger om de enkelte systemer og formål for behandling av personopplysninger som dette skjemaet dekker.

Nytt Folkeregister 2019

Modernisert folkeregister lanseres i 2019, og i 2021 utfases dagens register. Det nye registeret skal legge til rette for bedre og mer effektive kommunale tjenester. Kommuner og fylkeskommuner må tilpasse sine løsninger til det nye registeret. Kommunen må kartlegge sine avtaler for bruk av folkeregisterinformasjon i forhold til taushetsbelagte og ikke-taushetsbelagte opplysninger. Les mer om nytt folkeregister på Skatteetatens sider.

 

Det er mulig det vil komme en del 2 av kartleggingen. Har du spørsmål til utfyllelsen ta kontakt med Lene (78104) eller Synnøve (78105) ved arkivet.

 

Utfylling og bruk

Klikk på hjelpesymbolene for informasjon om utfylling.

* Betyr obligatorisk for utfylling

Etter 20 minutt uten aktivitet kan utfylling av skjema gå tapt.

Klikk på Hjelp øverst til høyre for generell hjelp om skjema.



Loader
|